Op mijn werk moet ik een statisch ip-adres hebben, maar we hebben thuis een dynamisch ip-adres. Is dit te omzeilen?

Met 'omzeilen' doel ik op een website oid. die een statisch ip-adres bijhoudt, maar aan de achterkant verwijst naar een dynamisch ip-adres.

Ik vind het ingewikkeld, en ik hoop dat ik het goed heb omschreven zo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat je op zoek bent naar een niet-veranderlijk IP-adres, zodat je kunt thuiswerken.

Een oplossing daarvoor is Dynamic DNS. Daarbij krijg je een niet-veranderlijke URL, die automatisch doorverwijst naar jouw (veranderlijke) IP-adres. Jouw bedrijf kan dan de niet-veranderlijke URL "whitelisten" voor toegang naar het bedrijfsnetwerk, zodat je kunt thuiswerken.

Er zijn gratis diensten die Dynamic DNS aanbieden, zoals DynDNS.com. Je kiest daarbij een URL, bijvoorbeeld kingofthemall.dnsalias.com. Daarna installeer je een stukje software op je computer, dat ervoor zorgt dat DynDNS.com altijd de juiste koppeling heeft tussen kingofthemall.dnsalias.com en je huidige IP-adres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jouw thuis omgeving is de omgeving die je helemaal naar je eigen hand kan zetten.
Het gaat waarschijnlijk om je laptop.

Het handigste is dan om jouw thuisomgeving in hetzelfde ip-reeks in te stellen als dat er op je werk ook gebruikt wordt.
Dan geldt het IP-adres op je werk ook voor jouw thuis. Dit is dan onafhankelijk of je thuis ook nog op DHCP instelt. Je moet er dan wel voor zorgen dat het vaste IP-adres niet door de DHCP-server kan worden uitgegeven.

Diepere kennis van je router is dan wel nodig. Misschien een studieprojectje.

---

Er zijn ook programma'tjes waarmee je eenvoudig het IP-adres van je PC kunt wijzigen.

Kijk hier eens naar:
http://www.netsetman.com/index.php?s=nsm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits je genoeg rechten op je laptop (?) hebt, kun je bij de eigenschappen van de netwerkkaart een vast IP-adres als alternatief instellen. Krijgt je laptop (op het werk) geen dynamisch adres toegewezen, neemt hij het vooringestelde IP-adres (statisch). Thuis kun je dan gewoon met het dynamisch toegewezen adres werken.

Toegevoegd na 4 dagen:
Waarom krijg ik hier minnen voor?

Toegevoegd na 4 dagen:
Waarom krijg ik hier minnen voor?

Toegevoegd na 4 dagen:
Mobiel komt het anwoord gelijk 2x... handig. :-/