Waarom betaalt men aan virtuele sites?

Waarom betaalt men aan virtuele dingen.
Habbo, Runescape enz.
Je hebt er eigenlijk niks aan het zijn maar pixels?
Waarom betalen ze eraan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dit soort websites weten mensen altijd eerst verslaafd te maken, en een hype te creeëren, waarna mensen vervolgens - in hun verslaving - wel geld uit móeten geven. Ze willen immers proviteren van alle voordelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat mensen sowieso wel betalen om zich te vermaken.. computerspelletjes betalen mensen toch ook voor, dit zou je als hetzelfde kunnen zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aardige van dit soort sites is dat het een soort journey betreft en dat je net als in het echte leven telkens jezelf heruitvind alleen wel een stuk sneller dan in het echte leven. Daarnaast heeft het een spannende feel dat allerlei echte mensen achter de knoppen zitten. Het is een soort thrill die niet veel mensen onberoerd laat. Maar tegelijk gaat dit soort activiteiten steeds meer verschuiven naar bijvoorbeeld kinderen die er wel de aardigheid van inzien en de meeste volwassenen geven het na een tijdje op. In die tussentijd is het voor dit soort bedrijven een leuk model om geld mee te verdienen maar het beklijft helaas niet daarvoor is het aanbod te dun en "oninteressant".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn mening is dat dat gebeurt vanwege dezelfde reden als in het 'echte leven': om jezelf te onderscheiden. Misschien zelfs om een eigen identiteit te ontwikkelen.

Zelf heb ik ook een tijd een online spel gespeeld, en door credits te kopen met echt geld kon je bijvoorbeeld je karakter een andere outfit geven, of bepaalde effecten laten uitoefenen.

De meerderheid (die niet betaalt of andere dingen kocht) zag dat dan en dan kreeg je daar bijvoorbeeld leuke opmerkingen over, wat weer een goed gevoel gaf.

En om maar bij het voorbeeld van uiterlijk te blijven: in het 'echte leven' willen we ook niet allemaal in dezelfde kleding lopen, maar onszelf graag onderscheiden. En als iemand dan zegt 'hey, wat een leuke jas' dan geeft dat een goed gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een SMS stuurt, betaal je ook voor iets onzichtbaars, je bent je geld kwijt, de fun is van zeer korte duur, maar toch betalen we er grif voor.

Als jongeren er eenmaal een hype van hebben gemaakt, maakt het ook niet meer uit wat je krijgt, want je koopt er status voor. Waarom betaalt men zoveel voor een mercedes als je voor minder geld een toyota kunt kopen? Om te laten zien dat je het geld kunt missen.