Hoe kan ik uitzendingen downloaden van RTL gemist en uitzendinggemist?

Programma's als Orbit Downloader downloaden alleen het voorstukje (de reclame advertentie) i.p.v. de gehele uitzending. Orbit ziet de advertentie voor de uitzending dus al als de aflevering, waardoor de gehele aflevering van een programma niet gedownload kan worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
4.9K

Antwoorden (5)

Dit heb ik ook al eens gevraagd op een vergelijkbare website. Ik kreeg toen het volgende antwoord:

stap 1- download SUPER ( www.erightsoft.com ) en klik in het menu op freeware, super, download. Klik op start downloading SUPER en kies download and use. (het installeren kan lang duren)

stap 2- zoek je filmpje uit op uitzending gemist.nl en klik nu rechts op het filmpje en kies eigenschappen,. Hier vind je de link, dubbelklik op de link om de tekst te selecteren en kopieer

stap 3- Open kladblok en kies bestand-openen. klik rechts in het venster achter bestandsnaam-kies plakken en klik op de knop openen.
Kladblok opent nu de link naar de videostream, die begint met mms://.
Selecteer de volledige locatie van de stream. Deze staat tussen aanhalingstekens, begint vaak met mms:// en eindigd op .asf.
klik met rechtermuis en kies kopieeren.

stap 4- Start SUPER op. Klik met rechtermuis op een willekeurige in het programma venster en kies in het menu dat nu verschijnt voor Add media streaming links. Geef het adres van de video op door de gekopieerde link in het schermpje te plakken. Plaats een vink bij Save stream to your harddisk en bevestig met OK.

Stap 6- Onder in het SUPER-venster zie je een lijst staan met taken: de wachtrij. Hier vind je ook de locatie naar de video stream. Voordat je daadwerkelijk gaat downloaden geef je eerst een map aan waar je de stream wilt bewaren. Klik rechtermuis op een willekeurige plek in het programma venster, en kies voor OUTPUT file saving management. Selecteer de map waarin je wilt opslaan en bevestig met save changes.
Plaats nu een vinkje voor de videostream (s) in de wachtrij (onder in beeld). Klik op Save active streams. de voortgang van de download proces kan je nu volgen.

Nogmaals, dit antwoord komt niet van mij, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik vergeten ben van wie het wel kwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je kan een WMA downloader gebruiken. Meestal moet je er voor betalen, maar via de volgende link kan je iig een gratis try-out downloaden.

http://all-streaming-media.com/record-video-stream/WMDownloader-Windows-Media-stream-ripper-grabber-Record-ASF-ASX-WMA-WMV-WPL-WAX-WVX-WMX-streaming.htm

Alles wijst zichzelf verder. Er zijn ook verschillende gekraakte versie's op het internet te downloaden, maar die moet je zelf maar even opzoeken op je gemak. Succes! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet welk systeem je draait — als je Mac OS X draait kan je als een filmpje van Uitzending Gemist (of RTL Gemist) helemaal is geladen, het rechterpijltje dat naar beneden wijst aanklikken en vervolgens de optie ‘Save as Ouicktime Movie’ kiezen. Je hebt dan het hele filmpje op je computer staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik 'realplayer', die download alle soorten filmpjes en flash. Die slaat hij op in .rm bestanden en die convert ik dan met totalvideoconverter naar .avi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik het (betaalde) Replay Media Catcher. Dit programma download werkelijk van alle sites. Dus ook RTL Gemist en Uitzendinggemist, maar ook youtube filmpjes etc.