Waarom is het beeld bij Google Earth soms zo onduidelijk ?

Op sommige plaatsen in Nederland, bv Den Haag, geeft G.E. een vrij scherp beeld, je kunt verschillende dingen vrij duidelijk onderscheiden. In andere delen van Nederland is het beeld bij een beetje inzoomen zo onscherp, dat het één wazig vlak wordt. De techniek om de omgeving scherp in beeld te brengen is dus blijkbaar in huis, maar waarom wordt het dan niet overal toegepast, en gaan ze dit in de toekomst nog verbeteren ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
6.4K

Het beste antwoord

Google brengt zelf niets in beeld, maar koopt de luchtfoto's en satellietbeelden van andere partijen. De streetview-foto's maakt Google wel zelf.

Van sommige gebieden heeft Google goedkoop hogere resolutie beelden kunnen opsnorren dan van andere gebieden.

En er zijn ook gebieden die op Google Earth niet scherp afgebeeld mogen worden, omdat ze militair terrein zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is duidelijk. Dat bepaalde gebieden niet gezien mogen worden wist ik wel, maar dat bedoelde ik niet.

Andere antwoorden (3)

Vele gebieden zijn niet van waarde om in te zoomen omdat er gewoon niks te zien valt.. en daarnaast zou het ook teveel geld kosten..
je gaat stomweg niet van het hele amazonegebied (om maar eens wat te noemen) close up opnames maken..
Daarnaast uit overweging van veiligheid en internationale politiek worden bepaalde landen ook zoveel mogelijk afgeschermd van satelietbeelden, denk aan N-korea, en Iran..
Daarnaast zijn terroristisch aantrekkelijke locaties ook in blokjes te zien.. maar soms kan het ook gaan om woningen van hoogwaardigheidsbekleders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer je soms het vertrek van de koniging beter te bekijken ? Misschien hebben ze daar bewust een filter in aangebracht ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je die plaats dan niet mag zien?