Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij helpen met een eenvoudig javascriptje?

Ik neem tenminste aan dat het eenvoudig is:

Ik heb een website gemaakt met menuknoppen (afbeeldingen) en ik wil dat wanneer je met je muis op een menuknop komt te staan dat er boven het menu (daar is een lege ruimte in een

van 200 bij 20px) een bepaalde tekst komt te staan die bij iedere menuknop anders is.

En eigenlijk is het een tweede vraag maar ik ben ook nog op zoek naar een script dat wanneer ik met mijn muis over een afbeelding ga dat een andere afbeelding een rondje draait of gaat 'buzzeren' oid.

Ik ben benieuwd of jullie kunnen vinden of maken waar ik al een tijd naar op zoek ben!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
613

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoi,

Het is een standaard ding om te doen in een website. Het heet hide / show div onmouseover als je wiolt zoeken. Hier is een scriptje, het complete voorbeeld inclusief alle html ed staat hier: http://houstoniantech.com/howto/OnmouseOverShowDIV.aspx



Toegevoegd na 1 minuut:
Voor je trillen kan je ook een onmouseover functie gebruiken, en dan bv this.style. gebruiken om een trillend object te zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding