Is er een programma welke het netwerk monitored of het internet een kleine periode is uitgevallen?

Soms valt wel eens het internet uit voor een paar minuten en de provider zegt dat het allemaal in orde was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je provider is alleen verantwoordelijk voor het leveren van een verbinding van jouw huis naar het (bijvoorbeeld) dichtstbijzijnde internetknooppunt. Je kan je provider in de meeste gevallen dus niet vragen waarom een site in Zuid Amerika down is.
Er is wel software waarmee je elke 5 minuten kan meten of je eigen verbinding het doet door te 'pingen' naar een aantal websites. Daarvoor moet dan wel je pc altijd aan staan. Wellicht handiger is het om in de logs van je DSL of kabel modem te kijken. Hierin kan je vaak zien of er problemen met je verbinding zijn geweest...