Voor een gesprek of informatie kun je bellen naar de Landelijke Telefoondienst van de
Patiëntenvereniging CRPS, dat is 013-4554951 op werkdagen tussen 10 tot 12 uur. Aan de telefoon zitten mensen die zelf CRPS hebben en goed weten wat het is om patiënt te zijn. Zij kunnen jou verwijzen naar instanties en met raad terzijde staan.

CRPS is in Nederland ook bekend onder de namen Posttraumatische dystrofie, Südeck Dystrofie (of Atrofie) en Sympathische Reflex Dystrofie. Er zijn heel veel benamingen voor ; in de literatuur worden wel 50 verschillende vermeld. Een gangbare naam is inmiddels Complex Regionaal Pijn Syndroom (CRPS).

Toegevoegd na 17 minuten:
In België wordt de aandoening vaker Südeck(atrofie) of Algo(neuro)dystrofie genoemd. In België bestaat een publiek forum waarbij registratie verplicht is. Dit forum is ter beschikking gesteld door Chronische Pijnvereniging 't Lichtpuntje:
http://www.chronischepijnforum.be/cpf/index.php
Amadea