Wat is er loos met mijn computer?

Ik heb de vraag al eens eerder gestel maar de antwoorden hebben me niet vooruit geholpen dus daarom nog maar eens. Een paar voorbeelden: ik ben hier op GV en lees een van een pagina alle vragen. Dan kom ik onderaan en wil naar de volgende pagina dus klik ik op zo'n cijfer. Er gebeurt niets, wat ik ook doe. Het wieltje bovenin het scherm gaat draaien maar hij vindt dus nooit de nieuwe pagina. Ik klik op F5; niets. Ik klik op pijltje terug; niets. Tenslotte klik ik GV weg en start hem opnieuw. Ander voorbeeld: ik stel een vraag en probeer hem te plaatsen. Doet hij niet. Dus klik ik na een paar seconden opnieuw voor de plaatsing. Zet hij hem er 2x neer. Ik ga naar GVF. De pagina verschijnt, maar niet de rubrieken daar. Ik moet GVF 2 of 3x opnieuw starten voor hij het gaat doen. Ik heb CCleaner gebruikt maar dat helpt niks. Ik heb Panda als protectie en die doet het ook goed. Schijfopruiming en defragmentatie helpen ook niets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een goed antwoord op uw vraag geeft u te weinig informatie. - welke browser?
- welk besturingsprobleem?
- geldt dit alleen voor GV?
- zo nee, voor alleen bepaalde sites? U hebt uw systeem al aardig opgeschoond. Dat is alvast weer wat. Dat garandeert echter niet dat uw OS niet toch wat brak kan zijn. Hoe lang is het geleden dat u het heb geïnstalleerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik het meest IE en ook wel Firefox, heb Windows XP. Dezelfde problemen doen zich ook op andere sites voor, maar ik nam de problemen hier op GV als voorbeeld. Aangezien ik een totale digibeet ben weet ik niet wat OS is en kan daar geen antwoord op geven. Ik heb de computer (nieuw) vanaf mei 2009 en het is een Acer alhoewel er emachines opstaat. Er is geen disc bijgeleverd. Ik heb wel een backup gemaakt na een paar maanden. Maar ik ga liever niet opnieuw installeren daar ik enorme afspeellijsten op YouTube heb, nog afgezien van alle e-mails in Outlook en Hotmail.
Cryofiel
13 jaar geleden
Kan zijn dat er iets mis is met je Java- of JavaScript-instellingen. Vraag iemand om Java(Script) opnieuw voor je te installeren, en om te controleren of je geen instellingen hebt in je browser of in je virusscanner die Java(Script) in de weg zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Javascript kan je niet installeren, dat zit in je browser. (toch?) Java wel natuurlijk maar die is voor GV niet echt van belang. Ik zou het zoeken in je internetverbinding.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ah, ja. Zoals je merkt heb ik het verschil tussen Java en -Script nooit helemaal goed begrepen. Voor mij zijn het twee smaken van hetzelfde. Maar goed, da's mijn gebrekkige kennis. Ik weet wel dat je in veel browsers JavaScript uit kunt zetten, of dat je kunt beperken wat JavaScript wel en niet kan doen. Er zijn ook virusscanners die een modus hebben om alle JavaScript-code te onderscheppen en tegen te houden, zodat de browser die JavaScript-code nooit te zien krijgt. Tot slot zijn er plugins/addons, zoals NoScript, die alle/veel JavaScript tegenhouden. Zou het kunnen dat daar ergens de oorzaak ligt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb JavaScript (denk ik) nodig omdat ik veel van die 3-op-een-rij spelletjes online speel. Maar ik heb de ballen verstand van computertechniek dus het kan makkelijk dat ik me vergis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Java dus. Javascript is niet voor spelletjes (normaalgesproken).

Het beste antwoord

Zo te zien is je internet verbinding niet ok. Of de verbinding naar je router/modem.

Neem eens contact op met je internet provider. Of huur eens een computer specialist in. Voor een echte digibeet is het onmogelijk om je via GV zelfhulp aan te bieden.

www.speedtest.nl kan de internet snelheid meten.

Met een ping (en ipconfig) kan je de snelheid met je router meten. Maar dit zal nu al veel te technisch worden voor je.

Wat wel heel snel misschien kan werken is de router eens resetten. Dus spanning eraf, 1 minuut wachten en stroom er weer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb Ziggo gebeld daar inderdaad ook steeds het internet eruit ligt. Ze vroegen alleen of de lampjes van het modem branden. Ja dus. Toen zeiden ze dat de fout niet bij hun is maar bij de router en of ik hem maar even op een kabel aan wil sluiten. Heb ik nog niet gedaan daar de router 15 meter van de computer vandaan is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed, tijd dus voor een expert. Een zoon, kennis, iemand die je kunt huren.
Ik snap het advies, omdat je kennelijk draadloze internet hebt. Met een kabel geeft het meer stabiliteit om te testen of het bij de router zit.
Dit is een complex probleem. Daar kan ik je niet zo over GV mee helpen. Dit moet echt ter plekke verschillende diagnoses gemaakt worden. Jammer dat Ziggo niet dieper kan helpen. Maar dat zal wel komen door de goedkope provider. Ik weet dat XS4ALL een zeer uitstekende vraagbank geeft:
"InternetVraagbaak
Als klant stelt u ons werkelijk ál uw vragen over internetgebruik en uw computer. Bijvoorbeeld: "Hoe kan ik een filmpje uploaden?", of "Hoe maak ik een eigen website?"... Of u nu beginnend internetter bent of ultra-techneut. En wat we niet direct kunnen beantwoorden, dat zoeken we voor u op.
" Misschien toch iets om over na te denken als je niemand kent die jou kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb bij eerdere problemen de KPN monteur erbij gehaald. Kost €15 per kwartier en geen voorrijkosten. Vind ik een redelijk tarief. Misschien die maar weer eens langs laten komen.

Andere antwoorden (4)

Maak je complete history leeg en alle temp-files en cookies.
Probeer eens een andere browser.
Probeer een andere muis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zondag...ik denk dat een bezoek aan de computerdokter het wijste is.
waarschijnlijk iets met het geheugen of de computer laten opschonen....
een paar dagen offline vanwege reparatie,maar daarna weer voor de volle 100% online...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je internet is wat mis mee of je moet gewoon cookies en andere dingen verwijderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit je reacties blijkt dat je Java nodig hebt. Probeer het maar te installeren dan. Dit is de link:
http://www.java.com/nl/