Heb je bij een snellere Internetverbinding meer energieverbruik dan bij een langzamere?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (7)

nee hoor heeft er niks mee te maken als het wel zo zou zijn verbruikt een langzame verbinding meer energie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal geen echt verschil zijn, hooguit een paar seconden meer energie voor de langzamere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwa stroomverbruik van je router/modem zal het niet zoveel uitmaken. Niet te meten verschil in elk geval.
Maar als je meerekent dat bijvoorbeeld bij het downloaden van een groot bestand, je pc langer aan moet staan of de harddisk langer moet blijven draaien tot het bestand helemaal binnen is, zou je kunnen concluderen dat je door een trage verbinding juist meer energie verbruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
macaidwin heeft gelijk. Het verbruik van een snel internet en een traag internet is hetzelfde, bij snel moet u gewoon meer betalen aan de provider, maar heeft niets temaken met meer verbruik, er kan alleen een verschil zitten tussen uw nieuwe router dat je juist gekocht hebt voor beter internet, vergeleken met een standaardrouter is het bedrag 4 euro per jaar meer. Is niet veel.

Maar zoals macaidwin zij, is het beter dat je voor het snel internet gaat als je veel op het internet zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zitten we dus goed :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thaha, het is te hopen voor u. Antwoord van gdanonym klopt niet echt, want een pc heeft niet voor kloksnelheid nodig om een webpagina te openen. tenzij u een stuk of 7 pagina's opent tegelijk.
In 1 woord: Nee:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat is minimaal.

Een hogere snelheid wil zeggen dat de router/computer moeten draaien op een hogere kloksnelheid. Hij zal meer berekeningen moeten uitvoeren. Sneller moeten kunnen reageren.
Dit alles is energie en energie kost geld en warmte.

Een snellere processor verbruikt ook meer energie. Hij moet immers sneller kunnen werken.