is het nog mogelijk om de broncode van een website te vinden? dus bv bij voetbalzone.nl dat ik weet welke termen daar onder vallen voor het zoeken....

via google

Toegevoegd na 11 minuten:
wat ik bedoel is: kan ik de trefwoorden van een website vinden die de website heeft opgegeven bij google om gevonden te worden.

Toegevoegd na 14 minuten:
ik gebruik IE

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan toch gewoon de broncode via de browser opvragen? Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de bron wil zien op Internet Explorer, druk dan eerst op de alt toets, klik daarna op beeld, en vervolgens weer op bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google telt ,simpel gezegd, hoe vaak er naar een website is gelinkt en met welke tekst.

Het beste antwoord

In Internet Explorer kun je de broncode zien door de alt toets in te drukken, vervolgens op 'Beeld' te klikken, en daarna weer op bron te klikken.

Jij zoekt waarschijnlijk naar de keywords. In het geval van voetbalzone.nl is dat deze regel:

Alleen heb je hier niks aan om door Google gevonden te worden, gezien Google hier geen gebruik van maak.

Desalniettemin zijn er wel andere zoekmachines die hier gebruik van maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je wil weten hoe Google en nadere zoekmachines jou website beter vinden, kun je het beste online zoeken naar 'SEO' (search engine optimization/Zoekmachineoptimalisatie)

Meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoekmachineoptimalisatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 :)

Andere antwoorden (3)

Je kan de broncode zien door op ctrl+u te drukken met google chrome (of "element inspecteren") of op f12 te drukken in Internet explorer.
Jaspro101
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
F12 is niet echt de bron code. Daarnaast werkt het ook alleen bij IE9.
In Mozilla Firefox :
Rechtermuisknop, kies voor ´paginabron bekijken´ en je kijkt recht in de broncode van de website. Handig om foto´s van Marktplaats te kunnen halen enzo ;-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Om echt de hele broncode goed door te kunnen spitten (niet alleen van de pagina die je ziet) zou je de website moeten openen in een HTML-editor. Dan kun je echt tot in de kleinste details zien wat er op html-gebied allemaal achter een website steekt. De vraag is of je er iets mee opschiet, want zoekmachines werken ALLANG niet meer met opgegeven zoektermen, maar met inhoud en links.

Dat komt omdat op een gegeven moment IEDEREEN zoekwoorden als 'sex, girls, cars' ging opnemen in de hoop maar veel hits te krijgen - al had je onderwerp er geen ene ruk mee te maken - en zoekmachines een beetje waardeloos begonnen te worden. Ik meen dat Google de eerste is die echt naar de inhoud en de onderlinge links is gaan speuren. Met het bekende resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 :)
Dat hangt af van hoe de website is gemaakt en met welke programmeertaal. Bijvoorbeeld bij een website geschreven in ASP zal je alleen het HTML (display) gedeelte kunnen vinden het werk gedeelte zit op een server ergens en daar kom je niet zomaar bij.

Als een website alleen HTML bevat kan je op die pagina rechts klikken en dan "bron weergeven" selecteren