Moet je om picasa te kunnen bekijken zelf een gmail - account hebben?

Toegevoegd na 10 uur:
Het gaat om albums die niet openbaar zijn. Die wil ik laten zien aan familie etc.

Toegevoegd na 11 uur:
En kunnen ze dan bij alle albums? Of alleen diegene die je linked?

13 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan.
Een gmail-account (voor MAIL dus) hoeft niet persé.
Maar je kan wel een google-account nodig hebben om bepaalde albums van iemand te zien. Als die persoon dat album heeft dichtgezet, maar wel gedeelt voor bepaalde personen. Dan zal je moeten inloggen om dat album te zien.
Je kan een google-account aanmaken met bijvoorbeeld een hotmail-account als inlog. Dan heb je dus geen gmail, maar wel een google account.
Later hier gmail aan toevoegen kan overigens wel weer.

Toegevoegd na 2 uur:
Als toevoeging op je vraag:
Albums die niet openbaar zijn kan je op 2 manieren delen:
Met mensen die geen google-account hebben.
Of met mensen die wel een account hebben.

De eerste gaat door url aan ze te geven met de lange code eraan. Acheraan staat dan bijvoorbeeld:
?authkey=Gv1swgCKqs6swtyp__kwE#
Dan staat het album dus op Niet Vermeld.

Als je het album zet op Aanmelding vereist, moeten ze wel een google/gmail account hebben.

Toegevoegd na 2 uur:
Waarom beide opties:
- Een album dat 'Niet vermeld' staat, is alleen te bekijken door een ander als je de link opstuurt. Dus moet je zelf actie ondernemen om je album te laten bekijken.

- Een album dat je deelt met bepaalde mensen, kan gewoon bekeken worden door die mensen die jij aangeeft. Zij hoeven hiervoor niet te wachten op een mail met een link, maar kunnen gewoon op je pagina kijken of er weer nieuwe albums zijn.

Toegevoegd na 3 uur:
Als je een Niet Vermeld album maakt, krijgt ieder album een eigen unieke key. Dus je moet voor elk album dat je wilt laten zien aan iemand anders, een aparte link sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, ik zou niet weten waarom. Ik bekijk regelmatig via een link die ik krijg van een fotograaf foto s op picasa en heb geen gmail.

Wat is alles eigenlijk ingewikkeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.

Ik heb Picasa gedownload om alle afbeelden op mijn PC te ordenen.

Met de nieuwe Picasa kun je ook webalbums maken.
Lees en leer er hier alles over:

http://picasa.google.com/features.html#utm_medium=embed&utm_source=pwalogin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Ik heb het ooit een keer gedownload zonder dat ik gmail had, en het werkte prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als je zelf een web album wilt maken.
Maar een Gmail account is gratis en makkelijk;

Toegevoegd na 10 uur:
Je kan zelf aangeven of het een openbaar of privé album is, bij privé kunnen dus alleen diegene die jij aangeeft.