Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil de Fotoapp in Windows 11 gebruiken Maar hoe doe ik dat?

Ik heb voor het eerst een laptop aangeschaft. De winkel heeft alle bestanden van mijn desktop pc overgezet. Ik neem aan dat ik nu Windows 11 heb Als ik de foto app gebruik zie ik nog alles van Windows 10. Ik heb een Windows 11 boek aangeschaft maar zie op mijn laptop niets terug van de beschrijvingen in mijn boek. Hoe ga ik dit oplossen. Ik ben leek op dit gebied. Kan iemand in eenvoudige taal dit aan mij uitleggen?

2 weken geleden
in: Internet
LeonardN
2 weken geleden
Wat zou het verschil zijn tussen de foto-app van Windows 10 en 11?
Waarom neem je aan dat je Windows 11 hebt? Ik weet dat ik Windows11 op mn laptop heb, omdat ik daar naar gekeken heb toen ik hem kocht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je kunt de Foto-app in Windows 11 gebruiken door deze te openen via het startmenu. Klik op het Windows-icoontje onderaan links en zoek naar 'Foto's'.

Als je de app opent, moet je misschien even wennen aan het uiterlijk. Het lijkt anders dan in Windows 10, omdat Windows 11 een frisse look heeft. Misschien zie je nog oude foto's, dat kan komen doordat de oude bestanden nog in de app staan.

Controleer ook of je de nieuwste versie van de Foto-app hebt door naar de Microsoft Store te gaan en updates te zoeken. Dit zorgt ervoor dat je de nieuwste functies krijgt, die misschien al in je boek zijn beschreven.

Hebben jullie tips of tricks om iemand te helpen die net begint met het gebruik van de Foto-app in Windows 11? Deel jullie ervaringen!
(Lees meer...)
2 weken geleden
Als je wil weten of je wel of niet Windows 11 draait:
*(er wel vanuitgaande dat er op zn minst een versie van Windows op draait)

Links onderin zit er een startknop van Windows (het Windowslogo; een blauw vierkant bestaande uit 4 delen).
Klik die startknop aan.
Tik in: Systeeminformatie
Druk op de knop <enter>
(een venster zal openen met de info van de PC, met onder andere de Windowsversie)

Als mijn uitleg niet werkt (klikbare link verder onderaan)
https://www.computerzaak.nl/blog/welke-windows-heb-ik/

*Theoretisch kan je een laptop hebben gekocht met ChromeOS of MacOS (of een Linux distro). Niet alle laptops worden geleverd met Windows.
(eerste link hieronder laat zien hoe ChromeOS eruit ziet).
Het plaatje hieronder laat zien hoe W11 er standaard uitziet.
===
De fotoapp open je.
Je zoekt de fotobestanden op*
Je klikt een foto aan die je wil bekijken.
Daarna kan je op "bewerken" klikken als je de foto wil bewerken.

Je kan het natuurlijk ook omdraaien en de bestand gewoon via "Verkenner" opzoeken en de bestanden dan openen met de foto app.
Moet je natuurlijk wel even weten waar de computerwinkel de bestanden heeft geplaatst. Wellicht in de map "Afbeeldingen".
(Lees meer...)
LeonardN
2 weken geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing