Bestaan er routers waar je een gameserver op kan zetten ?

Met sommige routers kan je een server binnenshuis opstarten om bestanden op je router te kunnen opslaan. Op welke router kan ik een gamingserver plaatsen die dan 24/7 online is? (Router staat altijd aan)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Beste lijkt me dat je even op tweakers kijkt, daar zitten de echte techneuten, vooral op het gebied van servers opzetten.
Ik heb een linkje gevonden voor je, waar het een en ander word uitgelegd, over hoe je het precies kunt opzetten, met daarin ook weer verwijzingen naar verdere hulp.
Omdat niet echt duidelijk is, of je de server toegankelijk wilt maken, voor mensen van buitenaf, lijkt me deze link erg nuttig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tot zover ik weet (ik ben wat verouderd op dit gebied) kan dit alleen door een computer als router en gameserver te gebruiken. Game servers moeten in het algemeen een zeer snelle processor en een gigantische hoeveelheid geheugen hebben, meer dan er in een router kan.

Je kan wel de router naar de server laten doorverwijzen zodat die poort altijd open blijft staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle gangbare moderne routers en routertjes. Je hoeft alleen maar de buitenwereld de weg te wijzen naar je server. Dat heet met een duur woord 'port forwarding'.
De poorten die je moet forwarden zijn bij elke game weer anders.
escape