Wat is het effect van een domeinextensie op je seo-score?

Heeft de domein-extensie invloed op je SEO-score? Neem bijvoorbeeld de extensie .net Stel dat ik een website wil waar het woordje "net" in de domeinnaam staat, om goed gevonden te worden. Bijvoorbeeld voor een webshop in chique kleding "We kleden ons net". Heeft www.wekledenons.net dan dezelfde SEO kracht als www.wekledenonsnet.nl?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (1)

Google houdt geen rekening meer met de domeinnaam bij het bepalen van de seo-score.

Hooguit haal je nog wat marginale winst uit het feit dat de woorden/zoektermen uit je domeinnaam gebruikt worden als linktekst...

Zie ook het bijgevoegde artikel.
rose