Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom laden webpagina's vertraagd?

Ik heb internet via Ziggo. Snelheidstesten zijn supersnel. Zowel bekabeld als via wifi. Toch laden veel pagina's langzaam. Cookies al verwijderd overal. Heb het probleem op een macbook, Imac en een Windowscomputer. Zowel via Chrome als Edge.
Wannneer ik Ziggo-internet uit zet en verbind via mijn telefoon via Vodafone -internet laden dezelfde pagina's een stuk sneller

9 maanden geleden
in: Internet
Thecis
9 maanden geleden
Ik heb hetzelfde probleem
Cryofiel
9 maanden geleden
Ik weet niet of ik de termen helemaal juist gebruik - maar waar ik aan zit te denken, is een combinatie van hoge 'latency' met hoge snelheid. In de praktijk is er dan een soort wachttijd voordat de gegevensoverdracht begint. Voorbeeld met een (extreme) wachttijd van vijf seconden: Als je een webpagina opvraagt, duurt het vijf seconden voordat de eerste bytes van die pagina binnenkomen. Daarna laadt de pagina supersnel, maar jij ervaart het als traag vanwege die wachttijd aan het begin. Doe je een snelheidstest, dan duurt het vijf seconden voordat die begint. Maar als die eenmaal is begonnen, komt alles supersnel binnen, en dát is wat er wordt gemeten. Jij ziet dus (terecht) een hoge snelheid.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Er kunnen een paar redenen zijn waarom webpagina's toch traag laden, ook al hebben je snelheidstests een goede score.

Vaak ligt het aan de websites zelf. Sommige pagina's zijn zwaar of zitten vol met veel advertenties en scripts, waardoor ze langzamer laden.

Ook kan de DNS-instelling een rol spelen, die misschien niet optimaal is. Als je een ander DNS-server probeert, kan dat helpen.

Daarnaast kunnen extensies of instellingen in je browsers vertraging veroorzaken. Probeer eens te kijken of het helpt om deze uit te schakelen.

Hebben jullie ervaring met trage webpagina’s ondanks snelle verbinding? Welke oplossingen hebben bij jullie het beste gewerkt?
(Lees meer...)
9 maanden geleden
Je kunt niet sneller laden dan dat het aangeboden wordt. Waarschijnlijk is de uploadsnelheid van de website dan aan de lage kant.
(Lees meer...)
9 maanden geleden
Ikhebgeenidee
9 maanden geleden
Vraagsteller geeft aan dat dezelfde pagina via Vodafone sneller laadt dan via Ziggo. Dan kan het niet aan de snelheid van de website liggen; het gaat om dezelfde pagina.
tinus1969
9 maanden geleden
Eens met @Ikhebfeenidee, en dit lijkt een Ziggo probleem.
Thecis
9 maanden geleden
Ik heb hetzelfde probleem
keessiekezman
9 maanden geleden
@tinus1969 Ziggo geeft aan dat dit niet hun probleem is aangezien ze een snelle speedtest zien. Lekker makkelijk...
Ik las iets over het aanpassen van de DNS-server. Dat ga ik maar eens uitproberen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing