Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt de optie 'Afmelden' in mails van bedrijven vaak niet?

Er wordt dan een mail gestuurd naar het betreffende bedrijf. Echter. dit werkt totaal niet. Ik blijf berichten van bedrijven ontvangen waar ik me al meermaals heb afgemeld via deze mogelijkheid. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er aan doen?
Ik kan natuulijk alle bedrijven zelf een mail sturen maar dat vind ik er omslachtig.
Ik gebruik Google Chrome en soms Firefox. En ik heb Gmail.

12 maanden geleden
in: Internet
Ikhebgeenidee
12 maanden geleden
Zijn het nieuwsbrieven waar je jezelf voor hebt aangemeld, ooit? Bedrijven die "echt" zijn, zoals HEMA, AH, NS, ANWB, etc. zouden zo'n afmelding moeten verwerken.
Bij veel bedrijven die zich wat minder aan de regels houden, zal het niet werken of is het zelfs een middel om te achterhalen of een mailadres bestaat.
Browser maakt niet uit.
Gmail heeft een redelijk goed spamfilter.
Pieterke
12 maanden geleden
-@Ikhebgeen idee: Bedankt voor uw reactie. Bij een aantal heb ik me inderdaad ooit voor de nieuwsbrief aangemeld maar bij een paar bedrijven heb ik me zeker niet aangemeld voor de nieuwsbrief maar weleens op hu site gekeken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Die afmeldknop misbruiken die spammende bedrijven nou juist om te weten of het mailadres actief is. Dus doordat jij hen dat op deze manier laat weten gaan ze lekker door met spammen.

Wat ik zelf doe is de afzender blokkeren. En als dat ook niet helpt dan een regel instellen dat alle berichten met dergelijke inhoud direct gelezen in de prullenbak verdwijnen.
(Lees meer...)
Amadea
12 maanden geleden
Pieterke
12 maanden geleden
Bedankt voor uw reactie.
Inekez1
12 maanden geleden
Inderdaad, bij dergelijke mails moet je je niet afmelden, niet reageren. Markeer de betreffende email als ongewenste reclame, dan komt ie in het vervolg in je spambox terecht.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
12 maanden geleden
Neem ook een extra (gratis) extra mail adres van gmail of outlook of zo. Een zet die NIET in je mail app, maar kijk daar handmatig via de web-mail-pagina. Wanneer je dan met een adres communiceert waarvan je vervolgens de nodige spam verwacht, gebruik dan dit 'spam-adres'. Loopt het daar vervolgens op den duur weer de spuitgaten uit, dan dump je dat adres en maak je weer een nieuwe. Op die manier blijft je hoofd-account, waarmee je met familie en bekenden communiceert, langer 'schoon'.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing