Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor foutmelding geeft mijn router aan (tplink1200) en hoe los ik dit op?

Onze cliënt wilt graag chromecast installeren alleen de router geeft een bijzonder rood lampje aan. Wat betekend dit lampje, wat voor soort melding is dit en hoe los ik dit op?

Picture for question
3 maanden geleden
in: Internet
571
ronron1212
3 maanden geleden
kijk hier eens in
https://www.handleidi.ng/tp-link/av1200/handleiding

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er is iets niet in orde, maar dat wist je al. Het lampje dat aangeeft of je een internetverbining hebt is niet groen, maar oranje. Dat betekent dat het kabeltje er wel inzit, maar dat er geen internetverbinding is. Het probleem zit niet in je router, maar ervoor, richting je provider.
(Lees meer...)
escape
3 maanden geleden
Het rode lampje betekent dat voor de eerste lan poort geen link kan worden gemaakt, je hebt 4 van dat soort symbooltjes(elk voor de desbetreffende LAN poort) Het lijkt mij dat je de UTP kabel voor internet in de gele LAN connector hebt gestoken terwijl deze in de blauwe voor WAN moet zitten, hiermee verdwijnt dan de rode status voor je LAN verbinding, en zal het schoteltje van oranje weer naar groen springen. Overigens hebben geen van je LED statussen iets met Chromecast van doen, maar omdat Chromecast je verbinding 'overneemt' moet het wel naar het internet kunnen om de stream op te pikken, maar omdat je kabel in de verkeerde poort zit lukt dat nu dus niet.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 4 februari 2024 22:17: bron
3 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding