hoe kan de ene internet provider nou zoveel goedkoper zijn (of lijken) dan de andere?

als ik de prijzen met elkaar vergelijk, voor dezelfde snelheid, zie ik grote verschillen. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Die lagere prijzen zijn vaak mogelijk doordat providers tegenwoordig steeds vaker een combinatie aanbieden van bellen, internetten en tv. In de praktijk namelijk blijkt dat veel mensen die aanvankelijk alleen een internetabonnement of tv-aansluiting bij een provider nemen, na verloop van tijd besluiten om alles bij die provider onder te brengen. Providers maken op zo'n 3-in-1-pakket behoorlijk wat winst. Het goedkopere internet wordt dan als "lokkertje" gebruikt om nieuwe klanten binnen te halen.

Zelf heb ik ooit bewust gekozen voor het (relatief dure) XS4ALL. Je betaalt daar weliswaar méér, maar hoeft niet apart te betalen voor b.v. een spamfilter. Bij goedkopere providers is dat vaak wel het geval. Ook kun je een gratis een virusscanner downloaden, is de verbinding stabiel en vrijwel storingvrij, en hoef je geen duur 0900-nummer te bellen wanneer je de Helpdesk nodig hebt. Bovendien zitten daar mensen die weten waarover ze praten. Allemaal voordelen waarvan ik vind dat ze opwegen tegen de extra kosten.
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sommige providers verdienen veel op extra services waardoor het abonnement goedkoper lijkt. Vaak scheelt het allemaal niet zo heel veel.