Waarom zijn sommige films wel volledig te zien op youtube?

3 maanden geleden
in: Internet
Castle
3 maanden geleden
Omdat de films rechtenvrij kunnen zijn. Dan mogen deze rechtenvrij 'uitgezonden' worden.
LeonardN
3 maanden geleden
En als dat niet het geval is: omdat de rechthebbende het niet in de gaten heeft en Youtube's algoritme het of niet heeft ontdekt, of dat de film niet in de database staat van YT.
tinus1969
3 maanden geleden
Vooral bij oudere europese films is vaak onduidelijk wie de rechthebbende is - of die is bv failliet.
SingingCoyote13
3 maanden geleden
je ziet vaak ook dat ze illegaal films op yt zetten door iets met het beeld uit te voeren. voor 20% inzoomen of iets met het contrast de kleuren etc zodat het algoritme van youtube de film niet detecteerd. ander probleem is dat sommige films door de makers vrij op yt wordt gezet, ik geloof dat filmpje! van paul de leeuw ooit ook gratis op yt stond vanaf zijn eigen account ofziets. dan zijn er ook nog films die net zoals vele muziekvideos (in de metal scene zie je dit veel/albums) gewoon door de makers ervan op yt worden gezet wellicht om reclame te maken voor nieuwer materiaal of omdat het niet meer in de winkels ligt/te verkijgen is of mogelijk omdat het doelverkoopsbedrag overschreden is.
tinus1969
3 maanden geleden
Ik heb de indruk dat sommige artiesten youtube zien als een manier om reclame te maken voor hun werk. Geld verdienen ze dan op andere manieren.

Geef als eerste antwoord