Zijn VoIP telefoon gespreken te traceren?

Bijvoorbeeld je hebt last van een stalkende ex die belt via Skype vanaf zijn computer naar vaste telefoonnummers en hij gebruikt ook nog een VPN er bovenop en volgens mij gebruikt Skype ook een versleutelde verbinding van zichzelf

5 maanden geleden
in: Internet
TurfGraver
5 maanden geleden
Door jezelf, nee.
HannekeJanssen
5 maanden geleden
Waarschijnlijk wel (met veel moeite) door de politie, maar of die de moeite zulen doen is de vraag....

Antwoorden (1)

Ook op het internet laat je sporen na. Opsporingsdiensten zijn in staat die sporen na te lopen. Een enkel bericht via een bepaalde route is lastig te traceren, maar wanneer vaker gebruik wordt gemaakt van een bepaalde route dan kunnen diensten daar vaak wel gerichte taps op krijgen ook wanneer er van een VPN gebruik gemaakt wordt.
Het is niet makkelijk, en succes is niet gegarandeerd, maar het is zeker bijzonder moeilijk om (ondanks wat VPN-diensten e.d. beweren) écht annoniem te zijn op internet. (zie b.v. bron)
Hunted op NPO3, timestamp 29:50
Toegevoegd op 15 december 2023 10:24: bron, tekst