Hoe kun je het beste overstappen naar ander internet provider?

En met beste bedoel ik dan oa dat je niet een dubbel abonnement tijdelijk hebt.
Als opzegtermijn 1 maand is dus tot eind oktober kan ander abonnement dan ook pas per die datum ingaan.
Er is dus geen overstapservice.

7 maanden geleden
in: Internet
TurfGraver
7 maanden geleden
Ja. Als je nieuwe abonnement laat ingaan als ander afloopt.
ronron1212
7 maanden geleden
Er zijn providers die een overstapdienst aanbieden.

Antwoorden (1)

Als je een maandelijkse opzegtermijn hebt, dan kun je bij de huidige provider aangeven dat je per einde volgende maand je abonnement opzegt, en bij je nieuwe provider aangeven dat je een nieuw abonnement wilt laten ingaan per eertste van de daaropvolgende maand.
7 maanden geleden
erotisi
7 maanden geleden
OK maar stel dat door vertraagde werkzaamheden de nieuwe provider pas vanaf 15 november actief kan worden. Dan zit je bij tijdige opzegging vanaf 1 november zonder internet en bij latere opzegging dus tot eind november met dubbele kosten. Hoe kun je dat voorkomen. Er is geen overstapservice beschikbaar.
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Er is geen overstapservice en je wilt zeker weten dat je geen moment zonder aansluiting zit? Dan is de enige mogelijkheid om het oude abonnement op te zeggen op het moment dat de nieuwe werkt. En die zekerheid kost geld: dubbele abonnementskosten.