Worden foto's die je uit je telefoon verwijderd ook automatisch verwijderd in Google Photos?

Bij mij is het zo dat mijn foto's en video's automatisch naar Google Foto's worden geüpload. Nu merk ik wel eens dat wanneer ik een foto verwijder uit mijn fotobibliotheek, die ook verdwijnt bij Google Foto's. Maar ik heb een vage indruk dat het afhankelijk is van hoe lang ze intussen al op Google Foto's staan.
Omdat het me niet lukt om een stabiele verbinding tussen mijn telefoon en pc te behouden zodat ik alles kan overzetten naar een externe harde schijf (en ook geen iCloud ruimte wil kopen), dacht ik eraan om alle foto's en video's in één keer te verwijderen van mijn telefoon, gezien ze toch op Google Foto's ook staan. Maar ik ben dus bang dat ze dan ook allemaal verdwijnen uit mijn Google Foto's. Of gebeurt dat enkel met foto's en video's die jonger dan bijvoorbeeld een paar dagen zijn? Zo ja, tot hoe lang geleden blijven ze in Google Foto's?

7 maanden geleden
in: Internet
1.1K
TurfGraver
7 maanden geleden
Check je backup instellingen.
https://support.google.com/photos/answer/9343402?hl=en
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Kun je op de computer niet inloggen op (de backup van) Google foto? Dan downloaden naar de computer. Of deel de foto's vanaf de telefoon; je kunt ze dan mailen.

Geef als eerste antwoord