Wat is de minimale downloadsnelheid om zonder haperingen gebruik te maken van streamingdiensten?

Wat is de minimale downloadsnelheid om zonder haperingen gebruik te maken van streamingdiensten als bijvoorbeeld Netflix en NlZiet?

een jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (3)

NetFlix: High Definition (HD) 720p: 3 Mbps. Full High Definition (FHD) 1080p: 5 Mbps. 4K/Ultra HD (UHD) 4K: 15 Mbps

NLZIET: een stabiele internetverbinding van meer dan 20 Mbps.
SimonV
een jaar geleden
Tegenwoordig kijken we vaak geen films of series meer vanaf een DVD of Blu-ray apparaat. De videotheek hebben we al lang ingewisseld voor een online streamingdienst. Een makkelijke keuze, mits je internetsnelheid toereikend is.

Minimale internetsnelheid voor streamingdiensten:

7 Mbps (megabit per seconde) - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
10 Mbps (megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
25 Mbps (megabit per seconde) - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

Hapert de video? Wellicht is de app niet efficiënt genoeg of de verbinding is te traag. Dit kan ook komen doordat meerdere apparaten tegelijkertijd gebruik maken van het internet (bijvoorbeeld door te videobellen of met online gamen).
fremar
een jaar geleden
De minimale downloadsnelheid om zonder haperingen gebruik te maken van streamingdiensten is minimaal 5 Mbps. Dit is voldoende voor streaming in HD-kwaliteit. Voor 4K-kwaliteit is een downloadsnelheid van minimaal 25 Mbps vereist.
10 maanden geleden