Ik wil een artikel van Wikipedia op mijn website zetten, mag dat zomaar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Ja, als je maar aan bronvermelding doet.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wikipedia
SentWierda
6 jaar geleden
Check eerst heel goed of het klopt wat in het artikel staat. Staan er fouten in? Zijn er omissies?
En vergeet de bronvermelding niet.
Vraag je af of het noodzakelijk is dat artikel over te nemen. Je kunt er ook naar verwijzen.

Antwoorden (1)

Ja. Een artikel uit Wikipedia overnemen is toegestaan. Want het betreft vrije documentatie. Daarom mag je de inhoud van artikelen en andere media onder vrije licenties hergebruiken en delen. Met dien verstande dat het niet voor een illegale doel gedaan wordt. En de auteurs van het artikel dienen te worden vermeld, of een hyperlink/URL leidt de lezers van jouw website naar hun namen.
------------------------------------------------
illegale doel = illegaal doel
Amadea