Tijdens opstarten van pc is mijn beeld eerst roze en later weer normaal hoe kan dat? Weet iemand hoe dit kan en of je dit kunt verhelpen.

Roze beeld tijdens opstarten van pc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
capthavoc
12 jaar geleden
een plat beeldscherm of een oude monitor?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk komt dit van de videokaart in de pc. Kijk even of de kabelverbinding tussen pc en monitor goed vast zit. Eventueel de videokaart in de pc even uit zijn slot halen en opnieuw terugplaatsen kan ook helpen.

Andere mogelijkheid is dat de videokaart op het punt staat te overlijden. Dan rest alleen het vervangen van de videokaart.

Onwaarschijnlijker is dat de monitor tijdens het opstarten kuren vertoont maar niet uit te sluiten. Probeer evt. een andere monitor uit en kijk of het beeld dan niet roze is. Als het dan niet voorkomt dan ligt het aan de monitor.