Waarom kloppen mijn doelgerichte advertenties nooit?

ik heb doelgerichte advertenties aanstaan via google. maar ik krijg nooit dingen te zien die op mij gericht lijken te zijn. ik krijg te zien bv: auto reclames, ik heb geen auto, geen rijbewijs, mag niet autorijden en heb geen algemene interesse in auto's. zoek nooit iets op over autos, ook niet op youtube. alleen speel ik soms wel eens een paar x per jaar autorace games. lijkt me stug dat dit daarop gebaseerd wordt gezien ook alleen maar omdat dit gratis games zijn en maar zelden voorkomt. ik krijg de indruk dat google ervan uitgaat dat voor iedereen boven de 18 auto reclames doelgericht zijn, tenzij het tegendeel is bewezen (iemand wil geen auto of -rijden). dit grapje is bullshit bij een gigatech bedrijf als google want dan kun je van elk ding dat volwassenen doen uitgaan die wil dit, of dat tenzij het tegendeel bewezen is. en hoe bewijs je het tegendeel ook nog, want ik klik de ads altijd weg (niet relevant, ongepast etc) maar niks veranderd. ik krijg niet de indruk dat voor de advertenties in youtube, op websites etc ook maar enigsinds info wordt verzameld door google of andere (advertentie)bedrijven. reclames lijken lukraak te worden vertoond zonder enige relevantie. waar slaat al die commotie op over de privacy schendende praktijken van ad bedrijven en google aangaande het verzamelen van persoonlijke data voor ads, want ik zie niks hiervan terug via internet/reclames/ads.

een jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Doelgerichte advertenties kloppen niet altijd omdat de doelgroep die je hebt geselecteerd misschien niet de juiste is. Controleer of je de juiste doelgroep hebt geselecteerd en pas deze aan als dat nodig is.
Bronnen:
4 maanden geleden