Waarom zie ik zo veel extra reclame op mn gsm en laptop?

Waarom zie ik zo veel extra reclame op mn GSM en laptop.
Het hele scherm staat er vol mee... Reclame van Criteo bijvoorbeeld... Als ik geen cookies heb krijg ik ook reclame maar niet gepersonaliseerd geloof ik.

een jaar geleden
in: Internet
tinus1969
een jaar geleden
Kun je wat context geven? Welke sites hebben bv zoveel reclame?
Ritsuka
een jaar geleden
Als ALLES ermee vol staat, heb je waarschijnlijk spyware er op staan.
Gebruik je een adblocker?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Adblocker zijn ook niet alles hoor. Zo download ik van een spelletjes site, zet ik adblocker erop dan kan ik ook niet downloaden en neem de advertenties wel voor lief.

Antwoorden (1)

Het internet is als de ouderwetse huis-aan-huis-krant: Voor jou is de krant gratis, er staat informatie in, maar de krant moet ook betaald worden. Die wordt betaald door de verkochte advertenties. Dus rondom de nuttige informatie worden advertenties geplaatst.

Zo gaat dat ok op het internet. Servers, bandbreedte, opslag en het onderhouden van de website kost allemaal geld. Jij krijgt veel informatie gratis, dus daar kan de beheerder van de website niet van leven. Dus zoekt hij adverteerders die dat willen betalen in ruil voor een plekje op zijn site.
Meer advertenties is meer inkomsten, dus de site staat er al snel vol mee.

Er zijn programmaatjes. 'adblockers' genaamd die die advertenties er voor jou 'uit knippen. Maar daarmee frustreer jij het verdienmodel van de beheerder van de site waardoor je de kans loopt dat die er de brui aan geeft, of achter een betaalde site verdwijnt.

Cookies helpen met het selecteren WELKE advertiens je te zien krijgt. Ze hebben geen invloed op hoeveel je er te zien krijgt.

Oh... er is nog een ander ding... je kunt een virus op je computer hebben die als hobby heeft je computer vol te spammen. Dat zijn vaak losse pop-up's en pop-unders. In dat geval kan een goede virusscanner uitkomst bieden.
SimonV
een jaar geleden
Veel EXTRA reclame op gsm EN laptop. Op beide een virus?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
@SimonV 'Extra' is een ondefinieerbaar gevoel en interpreteer ik in deze context als 'veel'.
En dat virus... ik schrijf 4 dikke alinea's waarin ik beschrijf dat er tegenwoordig gewoon veel reclame is en waarom dat zo is. Waarom val je dan over die ene regel die ik toevoeg om compleet te zijn. (Incomplete antwoorden worden hier immers vaak ook genadeloos afgestraft)
SimonV
een jaar geleden
Ik weet niet over welke regel ik zou vallen... Maakt niet uit, waarschijnlijk heb ik 'extra' te letterlijk genomen.
Plus.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Ik dacht dat je over die laatste regel viel als in: een virus op beide is onwaarschijnlijk. (Wat overigens klopt) dus je antwoord is fout. Dat laatste verraste me.
Maar blijkbaar is dat niet wat je bedoelde. In dat geval, mijn excuses !
A1A
een jaar geleden
Ja het zal zijn dat ik niet mee ben veranderd ofzo... Op deze site terwijl ik dit nu typ staan ook 4 reclame blokken en nog linken naar artikels die advertenties zijn...