Iemand heeft mijn Windows Live gehackd

Iemand (en ik weet wie. Ik weet aleen niet of ik zijn email hier mag posten) heeft mijn Windows Live Messenger adres gehackd. Weet iemand (die hier misschien ervaring mee heeft) hoe ik mijn adres terug krijg?

Toegevoegd na 2 minuten:
Even voor de duidelijkheid. Hij heeft mijn wachtwoord niet geraden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Mijn nichtje had hetzelfde, via haar mailadres kreeg ik ineens een vreemde mail uit Nigeria met een verhaal hoe zij op reis was overvallen, haar geld, haar paspoort en bezittingen had moeten afstaan en of ik zo snel mogelijk geld wou sturen zodat ze naar huis kon. Thuisgekomen zou ze dan het geld weer terugstorten. Omdat ze zelf engels is en de mail ook in het engels was geschreven, had ik het eerst niet zo in de gaten en werd er ongerust van.
Maar toen ik haar moeder belde was ze gewoon nog thuis, niets aan de hand.
Omdat in jouw geval de hacker nederlandstalige mailadressen hackt, moet je er rekening meehouden dat die persoon ook dergelijke mails (dus in het Nederlands bedoel ik) naar jouw vrienden en relaties gaat sturen. Ik zou dus snel een nieuw mailadres aanmaken en iedereen die je kent een bericht sturen met je verhaal. Voor het geval iemand aan 'jou' geld gaat overmaken.
Ik neem aan dat dergelijke oplichtingstactieken soms lucratief zijn en dat sommige mensen daadwerkelijk geld overmaken. En misschien zijn er meerdere manieren om een ander's mailadres te misbruiken want ze hebben toegang tot je adressenbestand: heb je mails met wachtwoorden opgeslagen ?
Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, ik had even over de opmerking 'en ik weet wie' gelezen. Nou dan is mijn antwoord te beschouwen als waarschuwing voor anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien helpt wachtwoord veranderen? Zo niet, dan heb je pech. Je kan contact opnemen met de moderators, maar waarschijnlijk doen die niets.
Lastige situatie, veel succes ermee. Misschien kan je je vraag de volgende keer meer als een vraag formuleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je er nog in door middel van de "geheime vraag" en dan meteen je wachtwoord veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er op geen enkele andere manier meer in kunt loggen, moet je contact opnemen met de beheerder. Kijk of er een "abuse"-adres is, daar reageren ze vaak snel op.

De beheerder zal waarschijnlijk eisen dat je jezelf identificeert. Meestal moet je daartoe een identificatiedocument faxen. Faxen kan bij veel benzinestations en bij sommige supermarkten.

Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met de hacker.

Zonodig aangifte doen bij de politie van computervredebreuk en/of identiteitsdiefstal. Wees erop voorbereid dat je ze eerst zult moeten uitleggen wat dat is.

Je vertelt niet *hoe* de aanvaller jouw wachtwoord heeft gehackt. Als het een zwakheid in het systeem is, moet je dat melden bij de beheerder. Als het ergens bij jou ligt (heeft hij jouw computer gehacked, waar je je wachtwoord op had opgeslagen?), dan moet je eerst die toegangsroute afsluiten. Anders zal deze hacker of iemand anders nogmaals hetzelfde trucje uithalen.
Cryofiel