Maakt het uit welke zoekmachine je gebruikt eenmaal je op een website zit?

Er zijn verschillende browsers die ik kan gebruiken zoals Google Chrome, Microsoft Edge... En daarbinnen kan je ook nog eens zoekmachines toevoegen zoals Ecosia, een zoekmachine die beweert door advertenties tijdens het zoeken bomen te planten en klimaatneutrale servers heeft. Dikwijls typ ik niet echt iets in maar staan mijn meest gebruikte sites waarop ik o.a. naar video's kijk al vastgemaakt op het startscherm van elke zoekmachine/browser. Maakt het uit, eenmaal ik op die website heb geklikt, welke zoekmachine ik gebruik, of werkt alleen de server van die specifieke website?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Internet
1.2K
LeonardN
2 jaar geleden
Zo het duurde even voordat ik je vraag begrijp, maar ik denk dat je dit antwoord zoekt (maar er niet op hoopt): NEE. Het maakt niet uit dat je Youtube opzoekt via Google of via Ecosia NA dat je gezocht en geklikt hebt.
Ecosia werkt alleen voor de zoekmachine Ecosia.org niet voor de zoekmachines op andere websites.

Antwoorden (1)

Ja het maakt uit, want google laat je ook site eerder zien die hun het meeste betalen.

ik gebruik https://duckduckgo.com/
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
Je snapt de vraag niet. Is ook slecht geschreven.
Het maakt niet uit of je YouTube opzoekt via Google of duckduckgo. Eenmaal op YouTube gebruik je de zoekfunctie van YouTube.