Kun je een andere ip adres voor een laptop (draadloos internet) maken dan voor de pc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
rose
13 jaar geleden
Wat wil je precies bereiken?

Het beste antwoord

je standaard ip adres kun je niet wijzigen. elke verbinding die je huis binnen komt heeft 1 ip adres. Je router maakt er andere adressen achter (192.168.0.1 / 192.168.0.2/ enz)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan in je router volgens mij instellen welk mac adres (computer hardware adres) aan welk IP gekoppeld moet worden o pje netwerk. Dus ja: Dan kan je ook je vaste pc's los trekken van je laptops, qua IP ranges
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet voor de buitenwereld. Dan moet je het doen met het door je provider verstrekte IP-adres. Voor intern gebruik zul je een router moeten hebben die (interne) IP-adressen mapped a.d.h.v. de (altijd) verschillende MAC-adressen, zodat je een laptop en een PC via NAT toch afhankelijk kunt gebruiken, m.n. voor verkeer naar buiten.