Laadt een video op Youtube altijd sneller in 360p dan in 480/720p?

Laadt een video op Youtube altijd sneller in 360p dan in 480/720p? Op een kleine laptop maakt het niet veel uit?

2 jaar geleden
in: Internet
1K
SimonV
2 jaar geleden
Volgens deze bron gaat 480p sneller.
https://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/smuba/why_is_it_that_480p_youtube_videos_load_faster/
LeonardN
2 jaar geleden
Probeer het uit zou ik zeggen. De maat van de laptop is niet heel relevant, de kracht van de laptop, en de verbinding zijn veel bepalender. Bij mij gaan 360 en 480 sneller dan 720 en 1080.
Maar het laadt hier zo snel dat het moeilijk te bepalen is op het oog.
Als het wel uitmaakt omdat je een trage laptop hebt zal jij het makkelijker ontdekken.

Het beste antwoord

Theoretisch laadt een video van 360p sneller dan van 480/720p. Maar bij een snelle verbinding zul je dit verschil nauwelijks merken.
SimonV