Als ik een van internet gehaalde foto wil uploaden krijg ik deze foutmelding, hoe voorkom ik dat?

Bijv. als ik deze aan een mail of op een site waar je kaarten kunt maken met een "eigen" foto. Tot voor kort had ik daar geen problemen mee.
Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb een Asus laptop met Windows11.
Als ik deze in een mail of op een site wil toevogen.
Een Asus Sonic Master

Picture for question
9 maanden geleden
in: Internet
3.5K
Ikhebgeenidee
9 maanden geleden
welke browser? Al een andere browser geprobeerd? Lukt het nog wel met de eigen afbeeldingen, die niet zijn gedownload van internet?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 maanden geleden
Is elke van het internet gedownloade foto een probleem ? Of alleen een specifieke foto ?
Amadea
9 maanden geleden
Aan de afbeelding te zien gaat het om Chrome en zou Pieterke het ook met Firefox en Edge kunnen proberen, want die staan er ook op.
Het gaat trouwens niet om uploaden als je een foto van internet af wilt halen, maar om downloaden. Je moet de betreffende foto eerst ergens op jouw laptop opslaan, en daarna kun je die pas gebruiken in een e-mail of om er een kaart van te maken.
Pieterke
9 maanden geleden
Ik heb het met alle foto's. Ik heb het met Chrome en Firefox geprobeerd.
@Amadea: Er staat duidelijk van internet gehaalde foto's. Die heb ik dus al gedownload. Het uploaden in een mailtje of op een site waar je kaarten kunt maken lukt niet meer.
Edge ga ik nog proberen. Bedankt voor alle reacties.
SimonV
9 maanden geleden
Welk mailprogramma gebruik je?
Welke melding krijg je als je een eigen foto aan een mail toevoegt?
Ritsuka
9 maanden geleden
Welk bestandsformaat is de gedownloadde afbeelding? Is dat toevallig .webp?
Pieterke
9 maanden geleden
@Ritsuka: Jpeg.
@SimonV: Dan krijg ik dezelfde melding als getoond.
Pieterke
9 maanden geleden
Ik heb zojuist geprobeerd via de site van Kaartje2go een foto te uploaden en dat lukt nu ineens zonder problemen, terwijl dat dus dagenlang niet ging. In een mailtje uploaden gaat nog steeds niet.
SimonV
9 maanden geleden
Computer opnieuw opstarten?
Pieterke
9 maanden geleden
Heb ik al een paar keer gedaan @SimonV.

Antwoorden (1)

Hopelijk hoopt het tijdelijk uitzetten van je virusscanner en andere extensies.
Antivirus- en blokkeersoftware kunnen als een overbezorgde ouder zijn; bedoelingen zijn geweldig, maar soms hebben ze het gewoon helemaal verkeerd. Avast kan uploaden bijvoorbeeld soms volledig blokkeren.
SimonV
9 maanden geleden
Pieterke
9 maanden geleden
Bedankt voor je reactie.