wat is eigenlijk de darkweb en hoe kom je daar en/of is dat een verboden site, ben wel benieuwd?

2 jaar geleden
in: Internet
2.7K
Amadea
2 jaar geleden
Dat is illegaal en zou je niet moeten willen. Personen daar houden zich bezig met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
SimonV
2 jaar geleden
Zie:
https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/internet/vraag/622313/dark-web/
Thecis
2 jaar geleden
@Amadea
Kan je even onderbouwen waarom het darkweb illegaal is??
Het is namelijk helemaal niet illegaal. En je kan er gewoon op. Je moet er inderdaad wel uitkijken omdat het ongecontroleerd is, maar illegaal is het pertinent niet en die opmerking is dus gewoon domweg fout. Wel kan je er veel illegale dingen doen. Omdat het ongecontroleerd en niet geïndexeerd is. Maar alle websites die je normaal vindt, ook deze, kan je ook via het darkweb benaderen.
Amadea
2 jaar geleden
Volgens mij worden het diepe web en darkweb door elkaar gehaald. De tweede wordt niet voor niets duister genoemd...
Amadea
2 jaar geleden
Zie als duidelijk voorbeeld vandaag in het nieuws, te lezen op Teletekst: "De Duitse politie heeft een groot internationaal kinderpornonetwerk opgerold.Het platform is bijna twee jaar actief geweest op het dark web".
LeonardN
2 jaar geleden
Het darkweb zelf is niet illegaal.
Veel dingen die er rondgaan wel. In die zin is het vergelijkbaar met het torrentsysteem. Dat systeem of een torrentclient is niet illegaal. Veel dingen waar het voor gebruikt wordt wel. "De Duitse politie heeft een groot internationaal kinderpornonetwerk opgerold.Het platform is bijna twee jaar actief geweest op het dark web".
Klopt, maar dat maakt het dark web niet illegaal.
Je gebruikt een "non sequitur". https://www.mediawijsheid.nl/veelgestelde-vraag/wat-het-gevaar-van-het-dark-web/#:~:text=Het%20gebruik%20maken%20van%20Tor,op%20ongewenste%20sites%20terecht%20komen.
"Het gebruik maken van Tor en surfen op het dark web is in principe niet illegaal en vrijwel anoniem." Wellicht is dit een leuker stukje als je meer wil weten over de percentages van hoe en wat.
https://www.helpnetsecurity.com/2016/04/08/dark-web-content/

Het beste antwoord

Het dark web is een onderdeel van het wereldwijde web dat niet rechtstreeks vindbaar is voor de zoekmachines.

Het deel van het web dat gevonden kan worden door zoekrobots is een fractie van alle websites die zich op dat web bevinden. Naast die geïndexeerde websites zijn er ook websites die dit niet zijn, maar wel rechtstreeks toegankelijk zijn zolang men de url weet. Het kan hier gaan over gevoelige informatie of bijvoorbeeld overheidsdocumenten, waarvan men wil dat deze niet gemakkelijk terug te vinden zijn voor onbevoegden. Deze niet-geïndexeerde websites bevinden zich in het deep web. Het dark web is hier een onderdeel van, alleen is dit onderdeel van het web niet rechtstreeks toegankelijk. Er is speciale software noodzakelijk die de gebruiker anonimiteit moet verschaffen zoals Tor, I2P of Freenet.[1]

Niet alles op het dark web draait om illegale handel van goederen en diensten.[2] Met het dark web kunnen bijvoorbeeld journalisten, mensenrechtenactivisten, dissidenten en klokkenluiders anoniem blijven wanneer zij er hun werk uitvoeren.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dark_web