Hoe voeg ik een interne link toe in wordpress aan mijn website?

Ik probeer sinds gister interne links toe te voegen in wordpress maar op één of andere manier lukt het me niet. Ik heb ook al op internet opgezocht hoe het moet maar zelfs dan kom ik niet veel verder. In principe is het toch dat de blauwgekleurde woorden op je website interne links zouden moeten zijn? Ik heb meerdere blogs op mijn website en had bij sommige wel blauwgekleurde woorden. Dus als je hierop klikte werd je geleid naar een andere blog maar, ik kreeg als uitkomst dat ik een uitgaande link heb toegevoegd i.p.v. een interne link.

3 jaar geleden
in: Internet
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
Je moet eerst zorgen dat hetgeen jij naar verwijst op internet te vinden is. Vervolgens kun je de hyperlink aan een bepaalde tekst toevoegen.
denzell11
3 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp is een interne link hetzelfde als een hyperlink?
Amadea
3 jaar geleden
Het hoeft geen interne link te zijn, het kan ook een externe betreffen. Maar je kunt niet verwijzen naar een bestand dat jij op jouw computer hebt staan, dat zul je eerst moeten uploaden.

Antwoorden (1)

Blauwgekleurde woorden kunnen ook externe links zijn.
Een interne link toevoegen doe je door middel van het “Link invoegen/bewerken” (sneltoets ALT+SHIFT+A) icoon in de werkbalk.
Eerst selecteer je de tekst waar je een link van wilt maken en vervolgens klik je op dit icoontje in de werkbalk.
Er opent dan een nieuw venster waar je kunt linken naar een pagina op je website.
Zie:
https://ofweb.nl/website-kennisbank/wordpress-tips/hyperlink-toevoegen-wordpress/
Video: https://youtu.be/jspei6uQoEw
Toegevoegd op 03 april 2021 07:40: bron
Plaatje bij antwoord
SimonV