Hoe houdt Youtube aantal weergaven/bekeken video's bij?

Hoe houdt Youtube weergaven/bekeken video's bij (de teller links onder de video)?
Is dat per keer klikken of na een aantal seconden de video bekijken?

3 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

YouTube telt alleen weergaven als aan de volgende criteria is voldaan:
- Een gebruiker moet fysiek op de afspeelknop klikken om de video te starten.
- De video moet minimaal 30 seconden worden afgespeeld. Hierdoor weet YouTube dat een kijker niet per ongeluk naar een video kijkt.
SimonV