Wanneer is het relatief het drukst op internet?

Wanneer is het relatief het drukst op internet (in Nederland)? Klopt het dat het in de middag en avond veel drukker is?

3 jaar geleden
in: Internet
1.5K
SentWierda
3 jaar geleden
De vraagsteller bedoelt waarschijnlijk dat ene tijdstip op een dag die de hoogste piek heeft.
Vele uren op een dag hebben een piek: een piek die begint op het hele uur. Vanwege het via internet overleggen/vergaderen dat traditiegetrouw (ook buiten coronatijd) meestal op 00 of soms op 30 begint. Daarom is het antwoord op de vraag: elke werkdag 's morgens 11.00 uur.

Het beste antwoord

Normaliter ligt het dieptepunt op 5 uur ’s nachts. Daarna neemt het internetgebruik geleidelijk toe, en is er een piek in de vroege avond wanneer mensen thuiskomen en misschien een film streamen, naar muziek luisteren of internet gebruiken voor dingen die ze tijdens de werkdag niet konden doen (Afbeelding 1).

Momenteel is het beeld iets anders. Er zijn drie pieken: ochtend, middag en avond. Deze pieken lijken te worden veroorzaakt door thuiswerkende mensen en kinderen die thuis worden geschoold en spelen (Afbeelding 2).
SimonV