Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom download ik soms zo sloom?

normaal download ik 375 KB per seconde... nu is het 15Kb per seconde... waarom is het zo verschillend? en wat kan ik er aan doen om het weer naar 375 kb p/s te krijgen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
574

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn veel oorzaken mogelijk voor dit probleem.
Je snelheid heeft allereerst te maken met de snelheid waarop 'de andere kant' je het materiaal aanbiedt.
Als het daar heel druk is, dan gaat het traag. Dan kan de verbinding slecht zijn. Als je iets download uit Taiwan, dan merk je vaak dat de verbinding met dat land niet goed geregeld is. Bij torrents is het helemaal onvoorspelbaar, daar ben je afhankelijk van andere thuis-PC's en hun verbindingen en de drukte.
Maar het kan nog meer oorzaken hebben: Sommige internetaanbieders hebben onvoldoende capaciteit. Op spitsuren merk je dat.
Tenslotte: Waar je veel last van kunt hebben, is als een mede-internetter bij jou in huis zit te downloaden of aan de gang is met P2P-pakketten. Jouw verbinding komt dan krakend tot stilstand.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet dan je computer opschonen.Bestanden wegdoen die je niet meer gebruikt etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding