MMicrosoft edge onverwacht gesloten, waarom is dat en hoe verhelp ik dat?

Nadat mijn laptop opgestart is en ik in de adresbalk iets wil typen sluiten alle pagina's. En dan wordt het bureaublad weergegeven. Als ik dan weer op "edge" icoon klik open de internetpagina zich. Hierna verschijnt rechtsboven op het scherm de melding "Microsoft edge is onverwacht gesloten". En daaronder een balkje "herstellen" . Indien ik hier op klik openen de recent gesloten tabbladen weer. Maar zodra ik opnieuw in het adresbalk typ sluiten opnieuw alle tabbladen. Dit probleem blijft zich voordoen ondanks ik de laptop opnieuw heb opgestart. Wat wel opvallend is, als een tabblad geopend is kan ik wel met de cursor op de pagina alles aanvinken. En dan sluiten de tabbladen niet. bijzonders. Tabbladen/ pagina's worden alleen gesloten op het moment dat Ik iets intypt in de balk.
Geen idee of iemand iets heeft aan deze aanvullende informatie: ik heb een virus scan van Ziggo op mijn laptop. De laptop heb ik zo'n 4 maanden in gebruik. Zit Microsoft 10 op.
Ik heb weinig tot geen verstand van computers en de bijbehorende termen maar hopelijk heb ik mijn probleem een beetje duidelijk uit kunnen leggen.
Gr, Dani

3 jaar geleden
in: Internet
7.8K
fremar
3 jaar geleden
kijk hier eens:
https://support.microsoft.com/nl-be/help/4023560/windows-10-what-to-do-if-microsoft-edge-not-working
SingingCoyote13
3 jaar geleden
geen oplossing maar je kan ook een andere browser gebruiken als het werkelijk niet meer lukt. bv firefox of google chrome of opera
dani22
3 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Om onverklaarbare reden doet de laptop weer gewoon wat tie moet doen.

Antwoorden (1)

De oorzaak van dit probleem is dat je Google als zoekmachine hebt gekozen, door een reset-instellingen te doen zou je het kunnen terugstellen naar Bing.
Er wordt gewerkt aan een patch, zie bron.
3 jaar geleden
dani22
3 jaar geleden
Klopt inderdaad dat Google als zoekmachine ingesteld is. Daar werk ik liever mee dan Bling. Inmiddels is het probleem gelukkig verholpen. Bedankt voor het meedenken.