Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een back up van mijn emails maken om er later zonder toegang in te kijken?

Ik ben afgestudeerd en heb daarom straks geen toegang meer tot mijn school account maar er zitten een aantal emails, met belangrijke informatie tussen die ik graag wil bewaren. Maar om nou door 5 jaar aan emails te gaan zoeken voor wat ik eventueel nodig kan zijn later is wat veel werk. Ik heb een Mac btw

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
1.5K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Ik ben niet thuis in de Mac, maar zoek in de menu-opties eens op 'exporteren'. Dat is vaak de benodigde optie om email te backuppen.
Om makkelijk doorzoekbaar te zijn zou je kunnen kijken of er bij de bestandindelingen van het exporteren een tekst formaat mogelijk is. B.v. 'comma seperated' of 'text' of ' 'ascii'
BarendV
3 jaar geleden
Gebruik je Mac Outlook voor de email? Dan kun je je mails exporteren als .olm bestand. Let wel, als je het later op een Windows Outlook wilt openen dan moet je het .olm bestand omzetten naar .pst (zie link: https://macwaretools.com/blog/how-to-open-mac-olm-file-windows-outlook/)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kan bijvoorbeeld de e-mails doorsturen naar jou privé e-mailadres
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Je noemt niet het e-mailprogramma dat je op school gebruikt.
In dit programma zit een functie om je mail te exporteren, naar eml-bestanden bijvoorbeeld.
Google op:
exporteren mail van …. (naam van het programma) voor een handleiding.

Installeer naast je huidige mailprogramma voor je Mac voor het onderscheid een ander programma om de mails in te importeren:
• Spark
• Airmail
• Unibox
• Polymail
• Canary Mail
Importeer de eml-bestanden in dit programma.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding