Hoe krijg ik de zwarte balken in youtube weg in fullscreenmode?

Ik merk met alle browsers dat er zwarte balken zijn in het beeld, als
ik een youtubefilmpje afspeel.
Dus zowel boven als beneden in het scherm.
Vreemd genoeg heb ik dat niet op mijn laptop.
Alleen standaard-pc.

Het gaat dus niet om mijn eigen video's, maar vrijwel alle filmpjes die ik wil
afspelen als ik het scherm in youtube maximaliseer.
Misschien vinden sommige het niet storend, maar ik helaas wel.

Is er een manier om die balken weg te halen?

Alvast dank

Picture for question
3 jaar geleden
in: Internet
3.7K

Antwoorden (1)

Als de afbeelding bij de vraag van jouw PC komt, dan is het helemaal niet vreemd: je hebt er een scherm aanhangen met een 4:3 verhouding. Jouw laptop zal wel een 16:9 scherm hebben, dat is de breedbeeld verhouding, waarin de meeste filmpjes zijn. De enige echte oplossing is dus om een 16:9 scherm aan je PC te hangen.
Op je huidige scherm kun je alleen door het beeld op te rekken of stukken van het beeld af te knippen ervoor zorgen dat er geen zwarte balken zijn, maar dat is niet zomaar mogelijk; bovendien ziet dat er niet uit.
Toegevoegd op 19 juli 2020 18:48: tekst
gvrox
3 jaar geleden
Yamo
3 jaar geleden
Ok bedankt voor de duidelijkheid!