Hoe maak ik mijn eigen wifi?

Hoe maak ik mijn eigen wifi voor mijn Computer, Telefoon en Ipad
Heb ik daarvoor een router nodig? Wat is een goede router?
Gaat het mij maandelijks iets kosten?

4 jaar geleden
in: Internet
1.4K
ronron1212
4 jaar geleden
Je hebt een internet aansluiting nodig dus een provider.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt een goedkope laptop aanschaffen die het snufje mobiele hotspot heeft en deze kan dan een wifi signaal doorgeven aan je computer telefoon en iPad.
Alleen natuurlijk als deze laptop met internet is verbonden ,het sygnaal van je router of dat van je buren als die bijvoorbeeld een hotspot kan geven van Ziggo.
keanovk
4 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie Joh, Mijn computer heeft geen draadloos internet maar ik had wel gezien dat er een USB is die je in je computer kan doen om wel draadloos internet te geven. Kan ik in plaats van een laptop ook een goedkope telefoon gebruiken? Want een laptop lijkt mij duurder?
LeonardN
4 jaar geleden
@keanovk Je vraag is wat onduidelijk. Als je het internet op wil, heb je een internetprovider nodig. Die zal je een modem/router geven met ingebouwd Wi-Fi. (Denk aan Ziggo of KPN)
Dat kost je vaak iets rond de 30 euro per maand (of meer).
Als je met een desktop daar dan gebruik van wil maken, gebruik je normaliter een netwerkkabel. Dat is sneller en betrouwbaarder dan Wi-Fi.
Als je TOCH Wi-Fi wil gebruiken, kan je een USB-Wi-Fi-dongle kopen.
https://www.allekabels.nl/usb-netwerkadapter/6334/1251010/usb-wifi-adapter.html?gclid=CjwKCAjwvtX0BRAFEiwAGWJyZA9hxuW_fjRA53nk4ydiypq10ZcMnePOei8qasHzh72zGP_iUXQZHhoC5XQQAvD_BwE
Die stop je dan in je desktop, en dan kan je daarmee verbinden naar de Wi-Fi-router van je provider. @Joh
Wat bedoel jij nou?
Wie gaat er nou een laptop kopen om een Wi-Fi signaal door te geven. Dat is het kromste advies ooit.

Antwoorden (1)

Bij de meeste internet-providers krijgt u een router met wifi bi het abonnementj.
Zonder een internetabonnement zult u geen wifi (zelf) kunnen maken.