Gaat je internet zoekgeschiedenis mee als je van internetprovider wisselt?

Alle sites zijn op 4g bezocht en in het incognito vester.
En is het zo dat als je eenmaal bent overgestapt, dat je oude provider alle gegevens die ze over jou hebben wist?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Antwoorden (1)

Nee, beslist niet, providers zijn sinds 2015 overigens ook niet meer verplicht je sitebezoekdata op te slaan(bewaarplicht). Ook daarvoor werden deze gegevens niet overgedragen, maar voor bepaalde tijd bewaard bij de oude provider.
https://nos.nl/artikel/2024068-rechter-haalt-streep-door-bewaarplicht-privedata.html

Toch zal je provider voor enige tijd weten waar je naartoe navigeert OOK als je een incognitovenster gebruikt. Incognitovenster is er namelijk om op je eigen apparaat niet terug te kunnen vinden wat je gedaan hebt. Als je niet wil dat bij je provider duidelijk wordt waar je heen navigeert op het internet zal je een VPN moeten gaan gebruiken.

En is het zo dat als je eenmaal bent overgestapt, dat je oude provider alle gegevens die ze over jou hebben wist?