Waarom is mijn websites vanaf een zekere locatie niet bereikbaar via het externe ip-adres?

Ik draai een website op mijn eigen server (Apache) in Nederland. Deze site kan ik zelf bereiken door het externe ip-adres (uitgeleend door mijn provider) rechtstreeks in te voeren in mijn browser. Bijvoorbeeld: http://83.91.211.110/

Nu blijkt dat mijn vrouw die momenteel in China is de website op die manier helaas niet kan bereiken. Uiteindelijk krijgt ze dan een time-out melding van haar browser.

Wat zou de reden hiervan kunnen zijn?
Dit probleem heeft ze overigens zowel op haar mobiel als op haar laptop.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
1.5K
TurfGraver
4 jaar geleden
Is de ip ook bereikbaar buiten je eigen netwerk? (is het wel de ip van je modem?)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
***Jawel***

Antwoorden (1)

Een reden zou kunnen zijn: the great firewall of China ( https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Firewall ) . Het zou dus zomaar kunnen zijn dat jouw IP in een range valt die geblokkeerd is.
gvrox
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zou het misschien ook aan haar browser kunnen liggen? Zijn er browsers die toegang via externe ip's standaard blokkeren?
gvrox
4 jaar geleden
Kans is klein dat het aan de browser ligt. Een browser is juist bedoeld om externe IPs te benaderen, alleen zit daar dan vaak ook een naam aan verbonden (zoals www.startpagina.nl ). Misschien kan dat nog uitmaken hier, dat de firewall het blokkeert omdat er geen naam aan verbonden is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je bedoelt dat de firewall van China wellicht urls in de vorm van ip-adressen (i.p.v. domeinnamen) blokkeert voor het uitgaande verkeer?