Geeft eBay boetes bij niet betalen na aankoopbevestiging?

Vroeg me af wat de verzendkosten waren bij een product op eBay, en heb hierbij dus per ongeluk bevestigd. Deze waren mij te gek. Wat zijn de gevolgen van het niet betalen van deze ''aankoop''? Ik ben te laat met het handmatig annuleren en heb dus al een bericht naar de verkoper gestuurd.

Bedankt!

4 jaar geleden
in: Internet
2.1K
ronron1212
4 jaar geleden
Boetes geven ze niet je moet gewoon betalen.
jasper040
4 jaar geleden
Ja, dat is hem net. Ik ga niet betalen. Wat gebeurt er dan?

Antwoorden (1)

eBay geeft hoogstens een schorsing als boete als het vaker gebeurt.
Het is verboden bij eBay onredelijke verzendkosten in rekening te brengen. Dus wat dat betreft zit de verkoper ook fout.

Er is hierbij wel een koopovereenkomst tot stand gekomen. De verkoper kan eisen dat je het artikel koopt. Bij een lage verkoopprijs lijkt me de kans hierop klein.
Zeker als het een webshop betreft: dan zou het geld gerestitueerd moeten worden als je het artikel zou laten bezorgen en daarna terugsturen.
SimonV