Wie heeft er tips om je website een hogere pagerank in google te geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er zijn honderden factoren die bepalen waar jouw website wordt getoond in de zoekresultaten. PageRank is daar maar één van, maar wel een relatief belangrijke.

PageRank wordt berekend op basis van de hoeveelheid en kwaliteit van de links die naar jouw website wijzen.

In de onderstaande video geeft Matt Cutts (van Google) goede tips over hoe je meer links naar je website kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een hogere plaatsing in Google kun je krijgen door te zorgen dat er veel link naar die pagina op andere sites staan, hoe meer links er naar je site staan hoe hoger hij komt.
En natuurlijk moet alles waarop je gevonden wilt worden duidelijk in een tekst op je site staan.
Via onderstaande link kan je nog veel meer informatie vinden over hoe je site beter in de index van Google komt;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pagerank wordt voor een groot deel bepaald door inkomende links. Als je ervoor zorgt dat jouw informatie interesssant is voor andwere sites, en regelmatig verandert, kan je er donder op zeggen dat andere sites graag naar jouw site linken.

Het gebruik van fora op het gebied van jouw website, en in je footer een link opnemen helpt ook vaakl goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan je helemaal met Google zelf regelen. Al wil je bovenaan staan, is dat geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn heel veel factoren die van invloed zijn op je pagerank. Google geeft niet exacte duidelijkheid hierin om te voorkomen dat er misbruik van wordt gemaakt. Er zijn wel een aantal belangrijke factoren bekend: content, backlinks, leeftijd pagina en snelheid. Backlinks is logisch: hoe meer pagina's naar je site linken hoe belangrijker je zult zijn. Content is ook heel belangrijk, hoe meer relevante tekst over een bepaald onderwerp op je pagina aanwezig is hoe hoger je rank zal zijn. Daarnaast is snelheid steeds belangrijker. Door middel van sitemaps zijn alle pagina's van je website bekend bij google. Je zult je website hierop moeten aanpassen. Dit kun je zelf doen of door een bedrijf laten doen. Let wel op advertenties van: voor 500 euro op nr 1. Dit kan alleen waar zijn indien weinig concurrentie hebt op het desbtreffende zoekwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google gebruikt een ingewikkeld algoritme om uit te rekenen wat jouw zoekwaarde is.

Maar in feite is de beste tip om goed te scoren bij google: maak een mooie, leuke pagina, informatief en waardevol voor je doelgroep.

Je kunt ook bij google advies inwinnen.

Als je website goed is scoor je hoog.
rose