Waar kan ik een gratis Nederlandse online typetest doen die 10 minuten duurt?

Ik kan veel vinden om online gratis te oefenen met typen, maar vaak is dat 1 of 2 minuten. Ik zoek iets waarbij ik de snelheid kan testen naar de officiele tijd die je zou moeten typen voor een diploma namelijk 10 minuten. En dat in het Nederlands (of de mogelijkheid eigen tekst te gebruiken, waardoor ik een Nederlandse tekst kan selecteren.

Wie weet wat voor mij?
Edit-----> waar het resultaat ook in aanslagen per minuut (apm) en niet (alleen) in WPM af te lezen is.

4 jaar geleden
in: Internet
2.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je zou de website Typecursusvergelijker.nl kunnen checken. Op die site staan verschillende typetestjes vermeld.

Antwoorden (1)

Op deze site kan ik een Nederlandse tekst plaatsen en een typetest van tien minuten doen.
https://hindityping.info/english-typing-test/
Volgens de internationale standaard wordt het aantal woorden per minuut (WPM) berekend door het aantal aanslagen per minuut (CPM) te delen door vijf. Wil je het aantal aanslagen per minuut weten dan vermenigvuldig je WPM met 5.
SimonV
4 jaar geleden
sterredag
4 jaar geleden
Ow nice! En nu kom ik erachter dat ik ook specifiek had moeten vermelden dat ik het resultaat ook in aanslagen per minuut kan krijgen (iets wat met Nederlandse test standaard is, maar hier dus niet) In ieder geval al wel een heel stap verder. Thx!
SimonV
4 jaar geleden
In het Engels lijkt een andere standaard te gelden (zie toevoeging).