Wat voor voordeel hebben bedrijven bij het "liken" van facebookpagina's?

Ik merk dat bedrijven dingen verloten als je op hun facebook pagina op "like" klikt. Bijvoorbeeld bij Nike kan je een jas winnen, bij Lidl zelfs een auto.

Ik snap dat dit in feite advertenties zijn, maar hebben bedrijven er verborgen voordelen aan als je op "like" klikt?

ik ben benieuwd of zo'n bedrijf dan persoonsgegevens ziet of andere gegevens. Ik neem aan dat er een reclamemodel achter zit. Weet iemand daar meer van hoe dat technisch werkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Als jij op like klikt, dan zien al je vrienden dat jij een bepaald bedrijf "liked", de naam komt in beeld op het beeldscherm, dat is voor zover ik het kan beoordelen waar het om gaat bij dit soort acties.

Toegevoegd na 47 seconden:
En die vrienden zien op die manier dat ze iets kunnen winnen bij dat bedrijf en worden zo misschien ook gelokt te klikken, waardoor ook hun vrienden weer de naam van dat bedrijf in beeld krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik ook. Maar dat je hiervoor een auto kan winnen.., Ik was benieuwd of er ook technisch iets achter zit, dat je dan ook advertenties voortaan krijgt. Dus gerichte push berichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt iets winnen... de vraag is of de prijs ooit wordt uitgekeerd.
Ik heb ooit bij een groot bedrijf gewerkt waarbij een reis werd verloot onder de inzenders van een enquete... De reis werd nooit uitgekeerd.... er stond niet in de voorwaarden of er een reis per jaar of per 10 jaar of per eeuw uit zou gaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@proxner: ik heb een tweede facebook-account aangemaakt, alleen voor al die eventuele like-acties. 't Account is gekoppeld met mijn spam-e-adres, werkt prima.