Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn prezi van internet verwijderen?

op school moesten we ooit een prezi over jezelf maken en deze uploaden. laatst heb ik mijn naam
op internet opgezocht en vond ik hem weer terug. hoe kan ik deze prezi verwijderen zodat niemand hem meer kan zien? en kan dit zonder dat ik in het account kan want dat ik op een schoolmail die niet meer bestaat

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt niet iets compleet van internet verwijderen. Je kunt het hooguit van een bepaalde website af (laten) halen, maar het blijft altijd nog op andere plaatsen ook staan.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
misschien een idee hoe ik het van prezi kan laten afhalen?
crispy
4 jaar geleden
mailtje sturen naar de beheerder van die website met het verzoek om dit te verwijderen.
SimonV
4 jaar geleden
Deze webpagina is bijvoorbeeld verwijderd.
https://prezi.com/user/fc--v7it9l4s/
Op welke plaatsen blijft deze nu staan?
crispy
4 jaar geleden
@SimonV Ik kan niet weten waar alles in cache staat, waar backups staan, wie daar allemaal een kopie van heeft gemaakt en op een andere site gezet.
Punt is alleen dat je hooguit zeker kunt weten dat bepaalde content verwijderd is van de plaats waar het oorspronkelijk op internet werd gezet. Maar dat is geen garantie dat het ook echt nergens anders meer staat.
Er zijn veel meer mensen met dit probleem. Gelukkig neemt Prezi het serieus. Ze adviseren je dit probleem als ‘Abuse’ te melden, waarna zij actie zullen ondernemen.
https://prezi.com/contact/abuse/
Kies maar iets als “I appear in a user’s content without permission”, dat maakt in dit geval niet uit.
Vertaling: “Ik verschijn zonder toestemming in de tekst van een gebruiker”.
Forum:
Gebruiker: “Maar mijn situatie komt niet overeen met één van de categorieën”.
Antwoord Prezi: “Dat is geen probleem, vul het formulier in en leg de situatie uit in het tekstvak onder de categorieën. Een collega van mij zal contact met je opnemen.”

Je informatie kan na verwijdering nog wel enige tijd in de zoekresultaten van Google verschijnen, maar als iemand op de link klikt zal een error-melding verschijnen.
De sites die ik van mijzelf verwijderd heb, zijn niet meer terug te vinden. Ook niet met Wayback (omdat de sites daarvoor te weinig bezoekers trokken).
(Lees meer...)
Toegevoegd op 06 oktober 2019 14:14: tekst
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dankjewell! ik ga het gelijk doen
crispy
4 jaar geleden
daarmee verwijder je het niet van internet. Alleen maar van 1 locatie van internet.
SimonV
4 jaar geleden
Als je je prezi-site verwijdert, verwijder je prezi-site van internet. Dat was de vraag.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding