Laat je niet door de DNS-melding op het verkeerde spoor zetten ! De DNS is in 99% van de gevallen helemaal het probleem niet, maar slechts het symptoom !
Meer waarschijnlijk is dat je modem een slechte (geen) verbinding heeft met het netwerk ven de provider. De oplossing is vaak een telefoontje naar je provider. Zij kunnen misschien het signaal verbeteren, of een andere modem sturen.
Maar wil je testen of het werkelijk aan de DNS ligt, dan is dat eenvoudig.
Een DNS-server vertaalt (een deel) van de URL naar het IP-adres van de server. Zo wordt "www.google.nl" vertaald in: 10.92.115.254
Door nu een dos prompt op te roepen (Windows-toets+R en dan 'CMD') kun je pingen.
Wanneer het commando "ping www.google.nl" géén reply geeft en "ping 10.92.115.254" wél dan heb je inderdaad een DNS-probleem.
Geven ze allebei geen reply dan heeft je modem zeer waarschijnlijk gewoon geen verbinding met de provider (of je computer niet met de modem, dat kan ook)
Geven ze allebei wél een reply, dan is er gewoon verbinding met het internet. Waarschijnlijk heb je dan een verkeerd adres ingetypt o.i.d.