Hoe voorkom ik verwijderen google account kind jonger dan 13 die toegevoegd is in family link?

In Nederland moet een kind minimaal 16 jaar zijn voor een eigen google account (tegenwoordig) Mijn beide kinderen hadden een google account, handig voor mail en agenda te scheiden en overzichtelijk. Die ik onder controle had. Nu kon dat ineens niet meer, dus heb ik het geboortejaar aangepast van beide kinderen. Nu is er Family Link. Hiermee kun je het account van je kind beheren die nog geen 16 is, zodat ze wel een account kunnen hebben en daardoor dus gebruik kunnen maken van een eigen smartphone of tablet, maar met ouderlijk toezicht.
Ik heb dit ingesteld en vervolgens het geboortejaar van het account goed gezet. Toch blokkeert Google nu het account en wordt deze op verwijderen gezet, omdat het kind geen 16 is. Maar het hele doel van Family Link is dat het kind geen 16 hoeft te zijn.

Ik heb gegoogeld, maar kan niks vinden over dit probleem.

Wie kan mij verder helpen?

4 jaar geleden
in: Internet
43.3K
ronron1212
4 jaar geleden
Heb je alles wel goed geïnstalleerd?
https://families.google.com/intl/nl/familylink/faq/
sterredag
4 jaar geleden
Ja ik heb alles goed geinstalleerd, want alles werkt. beperkingen instellen, verzoek doen, toestemming geven etc.

Antwoorden (1)

Voor kinderen is het alleen mogelijk een Google Account te maken via Family Link. Een gewoon Google account kan niet. Het huidige account dat je nu wil koppelen kan alleen werken als het kind oud genoeg is (lees: als je bij google de leeftijd op 16+ hebt staan). Dat werkte dus in eerste instantie, maar nu je de leeftijd terug wil aanpassen naar de werkelijke leeftijd van je kind, weigert Google dit account omdat het nog steeds een 'gewoon' google account is en geen 'speciaal' Family-link account.

Je zult dus het oude google account van je kind moeten verwijderen en via Family Link een nieuw account moeten aanmaken. Op het apparaat van je kind kunnen geen twee google accounts tegelijk werken. Het oude account moet er dus eerst helemaal af.

Wil je het nieuwe account dezelfde naam geven, dan moet het oude account volledig verwijderd worden - ook bij Google. Zorg eerst voor back-ups van emails etc. Die worden niet automatisch meegenomen naar een nieuw account met dezelfde naam.

Alternatief is om de leeftijd van het probleem-account op 16+ te laten staan, maar daarmee mis je bepaalde veiligheidsaspecten die google juist heeft ontwikkeld om kinderen jonger dan 16 (of jonger dan 13) te beschermen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je moet waarschijnlijk legitimatie opsturen als je nu de geboortedatum aan wilt passen. Je moet dan gewoon je eigen legitimatie opsturen, en jouw geboortedatum instellen, dan staat het account in principe op jouw naam.
sterredag
4 jaar geleden
Waarbij ik geen garantie heb, dat ik idd een account met precies dezelfde naam kan aanmaken en alles wat nu loopt via die mailadressen loopt. Waardeloos dit zeg, er staat dat je een bestaand account kan koppelen en nergens dat voor onder de 16 jaar het absoluut via die app moet. Via de links staat er ook juist: *Als het kind of de tiener al een account heeft, helpt Family Link de ouder het eigen account aan het account van het kind te koppelen. Als onderdeel van die stap moet het kind of de tiener mogelijk ook de app Family Link (kind/tiener) op de eigen telefoon downloaden om het koppelen van de accounts te voltooien.* Let op, kind of tiener, dus ze praten hier per definitie over een bestaand account van iemand onder de tien jaar! Dus waar lees je eigenlijk deze informatie?
Inekez1
4 jaar geleden
Google is er duidelijk in geweest dat een kind onder de 16 jaar geen eigen account kan (mag) hebben. Dat jij dat toch hebt gedaan door te liegen over de leeftijd, is jouw keuze geweest. Heel vervelend en onhandig als dat nu betekent dat er een nieuw account voor je kind gemaakt moet worden, maar officieel zou je nu pas voor het eerst een account kunnen maken. Wat het wel lastig maakt is dat google informatie geeft in het Nederlands, maar dat die informatie internationaal is en je daaruit zelf nog de Nederlandse leeftijdsregels moet halen. In sommige landen mag een kind onder de 16 wel een eigen account hebben. Zo'n account kun je dan wel later koppelen aan Familiy Link. In Nederland kan dat dus alleen met een account voor een kind / tiener van 16+. "Als een kind al een account heeft...." Ja, als. Maar dat geldt dus alleen in situaties / landen waar het kind al een eigen account MAG hebben. In Nederland dus vanaf 16 jaar. Tiener is overigens vanaf 13 jaar, niet vanaf 10.
sterredag
4 jaar geleden
@Inekez Een tiener is gewoon iemand in zijn tiener-jaren, net als een twintiger, dertiger, veertiger etc... Dat in de praktijk het vaak gaat om pubers en sommige mensen maar zijn gaan aannemen dat met tiener en puber hetzelfde bedoeld wordt, doet daar niks aan af. Een tiener is gewoon in je tiende jaren. (Tiener komt van Teenager en daar is het ook gewoon je tiende jaren)